Heinrich Himmler: Η καταπολέμηση του βασάνου των Τσιγγάνων

 Εισαγωγικό Σημείωμα

     Προτού διαβαστεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος από τον αναγνώστη και ερευνητή, κρίνεται απαραίτητη η συνοπτική αναφορά ορισμένων ιστορικών στοιχείων που αφορούν το ζήτημα των Τσιγγάνων.

Πρωτίστως, θα πρέπει να γίνει αναφορά στην ίδια την ονομασία αυτής της συγκεκριμένης πληθυσμιακής ομάδας. Στη Γερμανία, οι ομάδες των Σίντι και των Ρομά ονομάζονταν Zigeuner[1]. Αν υποθέσουμε ότι η λέξη «Τσιγγάνοι», ή «Αθίγγανοι», προέρχεται από το στερητικό α- και το ρήμα θιγγάνω («αγγίζω»), τότε επιβεβαιώνεται η θεωρία ότι αυτός ο λαός έλκει την καταγωγή του από την κατώτερη κοινωνική ομάδα της Ινδίας, από τους λεγόμενους τσαντάλα («ανέγγιχτους»), οι οποίοι δεν συμπεριλαμβάνονται καν στο σύστημα της κάστας.[2] Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι αυτός ο νομαδικός λαός μετακινήθηκε κατά τον Μεσαίωνα από την Ασία, μέσω της Ελλάδας και των Βαλκανίων, στην καρδιά της Ευρώπης. Ονομάζονται επίσης «γύφτοι», από τη λέξη «Αίγυπτος», χωρίς ωστόσο αυτός ο λαός να έχει καμία απολύτως σχέση με τη γνωστή εδαφική επικράτεια της βόρειας Αφρικής. Οι ίδιοι αποκαλούν τον εαυτό τους «Ρομά», που αποτελεί παραφθορά της λέξης Doma, σανσκρ. डोम, που χαρακτηρίζει το μέλος της κατώτερης κάστας.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να τονιστεί ότι στη Γερμανία, η πληθυσμιακή ομάδα των Τσιγγάνων υπέστη διώξεις προτού καν ανεβεί το NSDAP στην εξουσία. Για παράδειγμα, ένας βαυαρικός νόμος της 16ης Ιουλίου 1926, που το 1929 καθιερώθηκε σε όλη τη Γερμανία, απαγόρευε, μεταξύ άλλων, την περιπλάνηση ή την κατασκήνωση Τσιγγάνων ή άλλων ομάδων (Άρθρο § 1), καθώς και την κατοχή πυροβόλων όπλων ή πυρομαχικών (Άρθρο § 4), χωρίς γραπτή άδεια από τις αστυνομικές αρχές.[3]

Dr. Robert Ritter

Ήταν κατά τη διάρκεια της Εθνικοσοσιαλιστικής κυριαρχίας, τότε που έγιναν, για πρώτη φορά, σοβαρές έρευνες και επιστημονικές μελέτες σχετικά με το ζήτημα των Τσιγγάνων. Αιχμή του δόρατος αυτής της προσπάθειας ήταν ο εξέχων επιστήμονας Δρ. Ρόμπερτ Ρίττερ (1901-1951), ο οποίος από το 1936 είχε τεθεί επικεφαλής της «Ερευνητικής Μονάδας Φυλετικής Υγιεινής και Πληθυσμιακής Βιολογίας» («Rassenhygienische und Bevolkerungsbiologische Forschungsstelle»). Αυτή η μονάδα υπαγόταν στην Υπηρεσία Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος (Kriminalpolizei). Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο Δρ. Ρίττερ, που σημαίνει «ιππότης» στα Γερμανικά, εργαζόταν από το 1934 ως ψυχίατρος στο Πανεπιστήμιο του Τύμπιγκεν, έχοντας ειδίκευση στη θεωρία περί κληρονομικότητας της εγκληματικής συμπεριφοράς.

Βασικός στόχος του Ρίττερ και των συνεργατών του ήταν η φυλετική αναγνώριση και ταξινόμηση 30.000 Τσιγγάνων. Ταξίδεψαν σε όλη τη Γερμανία, βγάζοντας φωτογραφίες, συντάσσοντας γενεαλογικά μητρώα, κάνοντας ανθρωπομετρικές μετρήσεις και παίρνοντας δείγματα αίματος από τα μέλη αυτής της φυλής. Στην αναφορά του, το 1940, ο Δρ. Ρίττερ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι Τσιγγάνοι της Γερμανίας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Α) στους καθαρόαιμους Τσιγγάνους, Β) στους εν μέρει (μιγάδες[4]) Τσιγγάνους και Γ) σε εκείνους τους πλανόδιους που ζουν σαν Τσιγγάνοι[5]. Για τους πρώτους, ο Δρ. Ρίττερ αναφέρει ότι ενώ αποτελούν μια καθαρά ξένη φυλή εντός του γερμανικού εδάφους, «είναι οι πιο έντιμοι και εργατικοί» των τριών κατηγοριών. Αποτελούν μονάχα το 10 τοις εκατό των Τσιγγάνων. Μιγάς Τσιγγάνος, κατά τον Γερμανό φυλετικό επιστήμονα, είναι κάποιος που έχει έναν ή δύο καθαρόαιμους Τσιγγάνους παππούδες ή γιαγιάδες, ή κάποιος που έχει δύο, ή και περισσότερους, εν μέρει Τσιγγάνους παππούδες ή γιαγιάδες. Για τους δεύτερους, αναφέρει ότι «είναι τα προϊόντα του ζευγαρώματος των καθαρόαιμων Τσιγγάνων με το γερμανικό, εγκληματικό, αντικοινωνικό υποπρολεταριάτο». Απαρτίζουν το 90 τοις εκατό του συνόλου. Τέλος, χαρακτηρίζει συνολικά τους Τσιγγάνους ως «πρωτόγονους», «ανεπίδεκτους πραγματικής, κοινωνικής, αφομοίωσης».

Στη Γερμανία, ο Εθνικοσοσιαλισμός επιχείρησε να προστατεύσει το αίμα, τη φυλετική σύσταση του Άριο-Γερμανικού λαού, μέσω θέσπισης νόμων που απαγόρευαν τους γάμους μεταξύ Γερμανών και Τσιγγάνων, όσο και μεταξύ Γερμανών και Ιουδαίων, νέγρων, κτλ.[6] Για την Άρια φυλετική ιδεολογία του Εθνικοσοσιαλισμού, αυτές οι μειονότητες ήταν «φορείς ξένου αίματος». Στις 21 Σεπτεμβρίου του 1939, στο Βερολίνο, ο Ράινχαρντ Χάιντριχ οργανώνει μια συνεδρίαση με θέμα τη φυλετική πολιτική και το «ζήτημα των Τσιγγάνων». Από επιστολή του Ρίττερ με ημερομηνία 15 Ιουνίου 1940, γνωρίζουμε ότι εκεί ανακοινώθηκαν τέσσερις αποφάσεις: Α) η συγκέντρωση των Ιουδαίων στις πόλεις, Β) η μετακίνησή τους στην Πολωνία, Γ) η μετακίνηση 30.000 Τσιγγάνων στην Πολωνία και Δ) η συστηματική απέλαση των Ιουδαίων από τα γερμανικά εδάφη μέσω εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Σταδιακά, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι Τσιγγάνοι δέχθηκαν τους ίδιους νομικούς περιορισμούς με αυτούς που επιβλήθηκαν στους Ιουδαίους. Για παράδειγμα, το 1942 (στις 14 Μαρτίου), ο Επικεφαλής Εργασίας του Ράιχ, Κόνσταντιν Χιρλ, έδωσε την εντολή «οι ειδικές διατάξεις της νομοθεσίας που αφορούν τους Ιουδαίους στον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας, να εφαρμοστούν αντίστοιχα και στους Τσιγγάνους, στην τρέχουσα μορφή τους».[7] Δώδεκα ημέρες μετά, στις 26 Μαρτίου, ο Υπουργός Οικονομικών του Ράιχ, Γιόχαν Λούντβιχ Γκραφ Σβερίν φον Κρόζιγκ, εξέδωσε ένα διάταγμα κατά το οποίο «οι Τσιγγάνοι έπρεπε να πληρώσουν τους ίδιους ειδικούς φόρους με τους Ιουδαίους».[8] Προς το τέλος του Πολέμου, οι δύο αυτοί λαοί, οι οποίοι αμφότεροι ήλθαν στην Ευρώπη από την Ασία, υπέστησαν την ίδια αντιμετώπιση από το Ράιχ του Αδόλφου Χίτλερ.

Ακολουθεί η αναπαραγωγή της εγκυκλίου που αφορά τους Τσιγγάνους στο εσωτερικό του Ράιχ, την οποία εξέδωσε στις 8 Δεκεμβρίου του 1938 ο Ράιχσφύρερ των ᛋᛋ-Χάινριχ Χίμμλερ.[9]


 

Ράιχσφύρερ-ᛋᛋ Χάινριχ Χίμμλερ: «Η καταπολέμηση του βασάνου των Τσιγγάνων» 08/12/1938

 

Schutzstaffel_Abzeichen.svg

Α. Γενικό Διάταγμα

Ι. Εγχώριοι Τσιγγάνοι

1.     (1) Η εμπειρία κατά την καταπολέμηση του βασάνου των Τσιγγάνων, καθώς και η γνώση που έχουμε αποκομίσει από τη φυλετική-βιολογική έρευνα, μας δείχνουν ότι η πιο κατάλληλη μέθοδος για την επίλυση του ζητήματος των Τσιγγάνων είναι αυτό να αντιμετωπιστεί ως ένα καθαρά φυλετικό ζήτημα. Η εμπειρία μας δείχνει ότι είναι οι μιγάδες Τσιγγάνοι αυτοί που πρωταγωνιστούν στην εγκληματικότητα των Τσιγγάνων. Από την άλλη, έχουν αποδειχθεί άκαρπες οι προσπάθειές μας να εγκαταστήσουμε σε μόνιμο τόπο τους Τσιγγάνους, ειδικά εκείνους που είναι καθαρόαιμοι, λόγω της ισχυρής προδιάθεσής τους να περιπλανιούνται. Εις ό,τι αφορά την τελική λύση του ζητήματος των Τσιγγάνων, είναι λοιπόν απαραίτητο να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των καθαρόαιμων και των μιγάδων Τσιγγάνων.

(2) Γι’ αυτόν τον σκοπό, κρίνεται αναγκαίο να εδραιωθεί η φυλετική συγγένεια κάθε Τσιγγάνου που ζει στη Γερμανία και κάθε πλανόδιου που ζει σαν Τσιγγάνος.

(3) Κατά συνέπεια, ορίζω με διάταγμα όλοι οι Τσιγγάνοι, είτε έχουν, είτε δεν έχουν μόνιμη εγκατάσταση, όπως επίσης και όλοι οι πλανόδιοι που ζουν σαν Τσιγγάνοι, να εγγράφονται στα μητρώα της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος-Κεντρικό Γραφείο του Ράιχ για την Καταπολέμηση του Προβλήματος των Τσιγγάνων.

(4) Οι αστυνομικές αρχές θα αναφέρουν στην Υπηρεσία Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος-Κεντρικό Γραφείο του Ράιχ για την Καταπολέμηση του Προβλήματος των Τσιγγάνων (μέσω των υπεύθυνων γραφείων και των τοπικών γραφείων της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος), όλα εκείνα τα άτομα που, με βάση το παρουσιαστικό και την εξωτερική τους εμφάνιση, τα ήθη και τα έθιμά τους, θεωρούνται Τσιγγάνοι ή μιγάδες Τσιγγάνοι.

(5) Αυτή η αναφορά θα πρέπει να καταγράφεται σε μητρώο, κατ’ εντολήν της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος.

2.     (1) Πριν την επιστροφή της αναφοράς, όλοι οι Τσιγγάνοι, οι μιγάδες Τσιγγάνοι ή οι πλανόδιοι που ζουν σαν Τσιγγάνοι, και οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το έκτο έτος ζωής τους, θα υπόκεινται σε λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων.

(2) Επιπροσθέτως, πριν την αναφορά, θα πραγματοποιείται η διαδικασία εξακρίβωσης των στοιχείων του ατόμου. Αυτό θα γίνεται σύμφωνα με την Παράγραφο A II 1f του RdErl. με ημερομηνία 14. 12. 1937 – Pol S-Kr 3 Αρ. 1682/37-2098 (που δεν έχει δημοσιευτεί), για την προληπτική καταπολέμηση της εγκληματικότητας από την Αστυνομία και την προληπτική επιβολή κράτησης ενός ατόμου από τις αστυνομικές δυνάμεις.

(3) Στην περίπτωση της κράτησης του ατόμου, θα ελέγχεται η ιθαγένειά του. Το αποτέλεσμα αυτής της εξέτασης θα καταγράφεται στην καρτέλα του μητρώου που θα παραδίδεται στην Υπηρεσία Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος, είτε αυτό το άτομο ανήκει στο Ράιχ, είτε ανήκει σε ξένο έθνος. Εάν δεν δύναται να αποδειχθεί ότι ανήκει στο Ράιχ ή σε ένα ξένο έθνος, τότε, αυτό το άτομο θα θεωρηθεί ανιθαγενής.

3.     (1) Τον τελευταίο λόγο για το αν κάποιος είναι Τσιγγάνος, μιγάς Τσιγγάνος ή ένας πλανόδιος που ζει σαν Τσιγγάνος, τον έχει η Υπηρεσία Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος και η πραγματογνωμοσύνη που θα διενεργήσει.

(2) Συνεπώς, σύμφωνα με το Άρθρο § 1 του διατάγματος του Προέδρου του Ράιχ περί Προστασίας του Λαού και του Κράτους, με ημερομηνία 28. 2. 1933 (RGBl. I S. 83) – για τη γη της Αυστρίας: σύμφωνα με το Άρθρο § 1 του δεύτερου διατάγματος σχετικά με την επανένωση της Αυστρίας με το Γερμανικό Ράιχ, με ημερομηνία 18. 3. 1938 (RGBl. I S. 262) – για τις σουδητικές-γερμανικές επικράτειες: σύμφωνα με το Άρθρο § 1 του τρίτου διατάγματος του θεσπίσματος του Φύρερ και Καγκελάριου του Ράιχ σχετικά με τη διοίκηση των σουδητικών-γερμανικών επικρατειών, με ημερομηνία 22. 10. 1938 (RGBl. I S. 1453) – ορίζω με διάταγμα όλοι οι Τσιγγάνοι, οι μιγάδες Τσιγγάνοι και οι πλανόδιοι που ζουν σαν Τσιγγάνοι να υπόκεινται σε φυλετική-βιολογική πραγματογνωμοσύνη και έρευνα και να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την καταγωγή τους. Η εκτέλεση αυτού του διατάγματος θα εξασφαλίζεται, έστω και εξαναγκαστικά, με όλα τα μέσα που διαθέτει η Αστυνομία.

(3) Σε αυτά τα προαναφερθέντα άτομα, θα δίνονται πιστοποιητικά βασισμένα στα αποτελέσματα των ερευνών και της διαδικασίας εξακρίβωσης στοιχείων, κατ’ εντολήν της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος.

4.     (1) Τα επίσημα έγγραφα κάθε είδους (διαβατήρια, πιστοποιητικά ιθαγένειας, άδειες πλανόδιων μικροεπιχειρήσεων, κτλ.) των Τσιγγάνων, των μιγάδων Τσιγγάνων ή των πλανόδιων που ζουν σαν Τσιγγάνοι, πλέον, θα εκδίδονται μονάχα με την έγκριση της Κρατικής Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος και των Κεντρικών Γραφείων της. Η διαδικασία θα διεξάγεται ως εξής:

(2) Οι αρχές που είναι υπεύθυνες για την έκδοση αυτών των επισήμων εγγράφων θα αποστέλλουν τις αιτήσεις με τα ειδικά σχόλια και τη σχετική γνώμη της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος. Αυτή θα πρέπει – εάν κριθεί αναγκαίο, σε συνεργασία με τα Κεντρικά Γραφεία της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος και το Κεντρικό Γραφείο του Ράιχ για την Καταπολέμηση του Προβλήματος των Τσιγγάνων – να εξετάσει το αν ο αιτών εναρμονίζεται με τα αποτελέσματα της διαδικασίας εξακρίβωσης στοιχείων και της φυλετικής-βιολογικής έρευνας, σύμφωνα με την Παράγραφο 3. Αν ο ορθός χαρακτήρας του αιτούντος αποδειχθεί και αν δεν υπάρχουν άλλες ενστάσεις για την έκδοση του συγκεκριμένου επίσημου εγγράφου, τα Κεντρικά Γραφεία της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος θα δώσουν την έγκρισή τους. Αν, ωστόσο, δεν αποδειχθεί ο ορθός χαρακτήρας του ατόμου, τότε, το επίσημο έγγραφο θα πρέπει να εκδοθεί μετά τη διαδικασία εξακρίβωσης στοιχείων, μετά τη φυλετική-βιολογική έρευνα και την εδραίωση του ορθού χαρακτήρα του ατόμου.

(3) Σε αυτά τα επίσημα έγγραφα, θα πρέπει να αναφέρεται με ρητό τρόπο ότι το συγκεκριμένο άτομο είναι Τσιγγάνος, μιγάς Τσιγγάνος ή ένας πλανόδιος που ζει σαν Τσιγγάνος. Επιπροσθέτως, στην κάτω αριστερή γωνία του επίσημου εγγράφου, θα πρέπει να εμφανίζεται το δακτυλικό αποτύπωμα του δεξιού δείκτη του κατόχου του.

5.     (1) Εις ό,τι αφορά, συγκεκριμένα, τις αιτήσεις για τις άδειες των πλανόδιων μικροεπιχειρήσεων, θα πρέπει πάντοτε να εξετάζονται λεπτομερώς οι νόμιμες προϋποθέσεις (§§ 57 έως 57 b, 62 Gew.-O.) για την έκδοση αυτής. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να εφαρμόζεται ένα αυστηρό μέτρο έκδοσης τέτοιων αδειών.

(2) Αν ένας Τσιγγάνος, μιγάς Τσιγγάνος ή ένας πλανόδιος που ζει σαν Τσιγγάνος, είναι ένας πλανόδιος μικροπωλητής που κατέχει μια άδεια η οποία θα απορρίπτονταν λόγω των αυστηρών νομικών διατάξεων, τότε αυτή θα πρέπει προσωρινά να κατασχεθεί και να αποσταλλεί στα Κεντρικά Γραφεία της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος. Στη συνέχεια, μέσω της συγκεκριμένης Υπηρεσίας, θα πρέπει να ενημερωθεί η υπεύθυνη αρχή (που εξέδωσε αυτήν την άδεια) περί της κατάσχεσης του εγγράφου (§ 58 Gew.-O.). Το ίδιο θα συμβαίνει και στις περιπτώσεις όπου παραβιάζονται οι εν λόγω περιορισμοί (§§ 60, 60 b Gew.-O.), οι απαγορεύσεις (§§ 60 d, 62 Gew.-O.), και στις περιπτώσεις όπου δεν τηρούνται οι νόμιμες υποχρεώσεις (§ 60 c Gew.-O.).

(3) Η παροχή αδειών για παραστάσεις (§ 60 a Wew.-O.), θα πρέπει να αποφεύγεται.

6.     (1) Η άδεια για την κατοχή ενός μηχανοκίνητου οχήματος από έναν Τσιγγάνο, έναν μιγά Τσιγγάνο ή έναν πλανόδιο που ζει σαν Τσιγγάνος, θα πρέπει να δίνεται μονάχα μετά από προηγούμενη έγκριση της κρατικής Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος – των Κεντρικών Γραφείων της Υπηρεσίας Δίωξης του Ποινικού Εγκλήματος – και μόνο εάν έχει αποδειχθεί πλήρως, μετά από προσεκτικό έλεγχο, η καταλληλότητα για την οδήγηση ενός μηχανικίνητου οχήματος (η αξιοπιστία του ατόμου, κτλ.).

(2) Οι διατάξεις της Παραγράφου 4 A 4 Abs. (2) θα πρέπει να ισχύουν τηρουμένων των αναλογιών.

7.     (1) Η κατοχή και η άδεια όπλων, σύμφωνα με το Τμήμα § 15 Abs. 2 παρ. 3 του «Νόμου περί Όπλων» με ημερομηνία 18. 3. 1938 (RGBl. I S.265), συνεχίζουν να μην είναι επιτρεπτές.

Η βοηθός του Ρίττερ, Δρ. Eva Justin

8.     (1) Οι Τσιγγάνοι, οι μιγάδες Τσιγγάνοι ή οι πλανόδιοι που ζουν σαν Τσιγγάνοι, οι οποίοι ταξιδεύουν ή κατασκηνώνουν κατά ορδές, θα πρέπει να χωριστούν.

(2) Ως ορδή ορίζεται η ένωση μερικών ατόμων ή μερικών οικογενειών, ή μιας ομάδας ατόμων, με μια οικογένεια στην οποία δεν είναι μέλη.

9.     (1) Είναι αναγκαίο να ελεγχθεί ότι όλοι οι Τσιγγάνοι, ή οι πλανόδιοι που ζουν σαν Τσιγγάνοι, εναρμονίζονται με την προληπτική καταπολέμηση της εγκληματικότητας από την Αστυνομία και με τις προϋποθέσεις της διάταξης της παρ. A II 1 e του RdErl. με ημερομηνία 14. 12. 1937 – P Pol S-Kr 3 αρ. 1682/37-2098 (που δεν έχει δημοσιευτεί). (Περί κινδύνου του κοινωνικού συνόλου λόγω αντικοινωνικής συμπεριφοράς.) Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να εφαρμοστούν ειδικά, αυστηρά μέτρα.

(2) Μετά τη σύλληψη, θα πρέπει να εξεταστεί αν ο συλληφθείς είναι άπορος. Αν χρειαστεί, αυτό θα πρέπει να αναφερθεί στο υπεύθυνο γραφείο κοινωνικής πρόνοιας, έτσι ώστε να υπάρξει η κατάλληλη μέριμνα.

ΤΕΛΟΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ


Παράγραφος περί μικτών γάμων:

Από τη στιγμή που κάποιος θεωρείται Τσιγγάνος, μιγάς Τσιγγάνος ή ένας πλανόδιος που ζει σαν Τσιγγάνος, αυτό, κατά γενικό κανόνα, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ένας μικτός γάμος (σύμφωνα με τη ρήτρα 6 του Άρθρο § 1 του Νόμου για την Προστασία του Γερμανικού Αίματος και της Γερμανικής Τιμής και σύμφωνα με τους νομικούς όρους περί Καταλληλότητας για Γάμο) δεν θα πρέπει να συναφθεί. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι δημόσιοι υπάλληλοι των ληξιαρχείων θα πρέπει να απαιτούν από όσους κάνουν μια τέτοια αίτηση τέλεσης γάμου, ένα πιστοποιητικό Καταλληλότητας για Γάμο.

Από το εκτελεστικό διάταγμα με ημερομηνία 1. 3. 1939[10]

Η εγκύκλιος για τους Τσιγγάνους στο εσωτερικό του Ράιχ

Η αντιμετώπιση του ζητήματος των Τσιγγάνων αποτελεί μέρος του έργου του Εθνικοσοσιαλισμού για εθνική αναζωογόνηση. Ως εκ τούτου, η λύση θα βρεθεί μονάχα αν λάβουμε υπόψη την Εθνικοσοσιαλιστική σκέψη. Κατά την καταπολέμηση του βασάνου των Τσιγγάνων, είναι υπαρκτή η αρχή ότι το γερμανικό Έθνος σέβεται την εθνική ταυτότητα των ξένων λαών. Εντούτοις, ο στόχος των μέτρων – οι οποίοι έχουν ληφθεί από το Κράτος για την υπεράσπιση της ομοιογένειας του γερμανικού Έθνους – θα πρέπει να είναι: ο φυσικός διαχωρισμός της Τσιγγανιάς από το γερμανικό Έθνος, η πρόληψη της επιμειξίας, και τελικώς, η ρύθμιση του τρόπου ζωής των καθαρόαιμων και μιγάδων Τσιγγάνων. Η απαιτούμενη νομική βάση δύναται να δημιουργηθεί μονάχα με έναν «Νόμο περί Τσιγγάνων», με έναν νόμο ο οποίος θα προλάβει τη συνέχιση της επιμειξίας του αίματος και ο οποίος θα ρυθμίσει τα πιο επείγοντα ζητήματα που συμπορεύονται με την ύπαρξη των Τσιγγάνων στον ζωτικό χώρο του γερμανικού Έθνους.

 

Schutzstaffel_Abzeichen.svg


Υποσημειώσεις:

[1] Ομοίως: ελλ. Τσιγγάνοι, ισπ. Zíngaros, ουγγρ. Cigány, κτλ.

[2] Ο θεσμός της κάστας είναι η – παρηκμασμένη σήμερα – φυλετική διάκριση των κατοίκων της Ινδίας με βάση το χρώμα της επιδερμίδας, ένας θεσμός που τέθηκε σε εφαρμογή στην ασιατική περιοχή από τους λευκούς Άριους, προ αμνημονεύτων χρόνων, για την πρόληψη της φυλετικής επιμειξίας μεταξύ των ανωτέρων και των κατωτέρων στρωμάτων. Η ορθή ονομασία για τον θεσμό είναι η ινδική λέξη βάρνα, που σημαίνει χρώμα. Η λέξη κάστα έχει λατινική προέλευση.

[3] “Gesetz zur Bekämpfung der Zigeunern, Landfahrern und Arbeitsscheuen” με ημερομηνία 16. Juli 1926, Gesetz- und Verordnungsblatt für den Freistaat Bayern 1926, σελ. 359.

[4] γερμ. Mischlinge.

[5] Είναι οι λεγόμενοι «Γένισε», γερμ. Jenische, γαλλ. Yeniche, οι «λευκοί γύφτοι», οι περιθωριακοί νομάδες ευρωπαϊκής, κυρίως, καταγωγής.

[6] Ο «Νόμος περί Προστασίας του Γερμανικού Αίματος και της Γερμανικής Τιμής» ήταν ο πρώτος από τους περίφημους φυλετικούς «Νόμους της Νυρεμβέργης», οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ στις 15 Σεπτεμβρίου 1935. Ο δεύτερος ήταν ο «Νόμος περί Ιθαγένειας στο Ράιχ». Τέλος, ο τρίτος, ο οποίος προστέθηκε στους δύο προηγούμενους, αφορούσε την εδραίωση της Σβάστικας ως επίσημη σημαία της Γερμανίας.

[7] Anordnung des Reichsarbeitministers με ημερομηνία 14. März 1942, αναφορικά με: “Beschäftigung von Zigeunern”, Reichsgesetzblatt 1942, Τμήμα 1, σελ. 138.

[8] Dritte Verordnung des Reichsministers der Finanzen vom 26. März 1942 zur Durchführung der Verordnung über die Erhebung einer Sozialausgleichsabgabe με ημερομηνία 23. März 1942, Reichsgesetzblatt 1932, Τμήμα 1, σελ. 268.

[9] Runderlass des Reichsführers-SS und Chefs der Deutschen Polizei im Reichsministerium des Inneren με ημερομηνία 8. Dezember, αναφορικά με: “Bekämpfung der Zigeunerplage”, Ministerialblatt des Reichs- und Preussischen Ministers des Innern, 99, αρ. 51 (1938), 14. Dezember 1938, σελ. 2105-2107.

[10] Ausführungsanweisung des Reichskriminalamtes με ημερομηνία 1.3.1939 στο RdErl. του RFSSuChdDtPol – στο RMdI με ημερομηνία 8.12.1938, αναφορικά με: “Bekämpfung der Zigeunerplage” (RMBliV. αρ. 51, σελ. 2105).

 

Πηγή: https://kukneionasma.wordpress.com/2017/06/17/εγκύκλιος-του-ράιχσφύρερ-των-ᛋᛋ-xάινρ/#_ftn2